Week 20170809

previous pauseresume next
Griekenland
10/06/17 - 17/06/17

We zijn met 8 en vertrekken onmiddellijk na het inslaan van het proviand vanuit Marina Alimos. In een zachte bries varen we naar een rustig baaitje bij Egina, een van de Sardonische Eilanden. De volgende ochtend gaat het verder, helaas op motor door het volledige gebrek aan wind. We varen tussen Poros en het vasteland door en eens we aan Pergari zijn, steekt er een zacht windje op. Net genoeg om tot de avond door te zeilen. We gaan voor anker in Ermioni. De volgende ochtend vertrekken we zeer vroeg, omdat we zo ver mogelijk in de Cycladen willen geraken. Tegen de middag steekt er echter zo veel wind op, dat we besluiten om te gaan schuilen in een baai in Serifos. Daar blijven we twee nachten en vullen onze voorraden weer helemaal aan. De derde dag zetten we koers naar Kea. Daar hebben we een verrassingsfeestje in petto voor de jarige! In een idyllisch baaitje vinden we nog een cafeetje en tot diep in de nacht wordt er gevierd. En uiteraard kon de Sirtaki niet ontbreken! De volgende dag zeilen we heerlijk voor de wind langs Macronisos naar Lavrio. Daar vinden we een overheerlijk plaatselijk visrestaurant en genieten ervan om eens niet zelf te koken! De volgende ochtend vertrekken we opnieuw richting thuishaven. Na een tussenstop in een azuurblauwe baai en een laatste duik in het heerlijke water, meren we 's avonds weer aan in Alimos.